"MTB"

De routes zijn voor getrainde rijders/wandelaars en voor minder getrainde rijders/wandelaars geschikt.
Getrainden rijden/wandelen gewoon iets sneller dan de minder getrainden. De uitdaging blijft daarom voor elke deelnemer overeind! Als jij je met jouw vriendengroep inschrijft, bepalen jullie zelf het tempo van je eigen groepje. Geen druk, geen stress, maar heerlijk genieten.

Dat is een goede vraag.
Behalve dat je aan het lopen of fietsen bent, neem je ook een pauze, moet je misschien een lekke band repareren en wil je ook wel eens wat foto’s maken of een hapje eten.
Globaal komt het op het volgende neer:
MTB: 6 tot 7 uur per
Race: 6 tot 8 uur
MTB Oostenrijk: 7 tot 8 uur
Wandelen: 5 tot 6 uur

Ja, heel graag zelfs. We sturen je enige tijd voor de start een mailtje met de laatste instructies en digitale gps tracks. In de mail staat ook beschreven hoe je de tracks in je (Garmin) toestel moet laden. Het inladen moet je zelf doen, dit kan niet ter plaatse. Ter plekke geven we wel uitleg over de beste wijze om te navigeren op GPS.
Per groep geven we maximaal één leen GPS-toestel mee.

Je moet over een goede basisconditie beschikken. Vooral omdat het een drie-daagse betreft en je ‘s nachts goed moet kunnen herstellen. Deelnemers aan de Oostenrijkreis zijn zelfs nog wat langer bezig….
Voor mensen met een onvoldoende conditie wordt het elke dag zwaarder, omdat het lichaam onvoldoende kan herstellen.

Indien je regelmatig fietst of wandelt moet het geen probleem zijn om de programma’s van Trans Limburg te volbrengen. Het zal zeker zwaar worden, maar het is vooral zaak om je eigen tempo te blijven rijden of wandelen en je niet vast probeert te klampen aan je maatjes, die misschien net iets sterker zijn. Met andere woorden: blijf in de reserves en ga niet te vaak en te lang in het rood rijden.
Voor wandelaars geldt: houd je aan een regelmatig tempo, zowel bergop als bergaf.
Voor Trans Limburg MTB, Race en Oostenrijk deelnemers geldt in het algemeen:
Als je twee a drie keer in de week fietst en als je een keer of vier een lange duurtraining doet (uurtje of 4), naast je normale training, komt het helemaal goed! De laatste week voor de TL kun je het beste uitsluitend twee korte trainingen met wat korte interval sprintjes doen.
Voor wandelaars en (e-bike)fiets deelnemers geldt in het algemeen:
Een gezonde basisconditie is voldoende. Je bent actief en gaat regelmatig wandelen en/of fietsen. Fietsers rijden regelmatig 40 tot 50 km en wandelaars kunnen een afstand van 15 km gemakkelijk aan.

De minimale leeftijd voor deelname aan de Trans Limburg voor de mtb- en racefietsversie is 16 jaar.
Voor de Oostenrijkreis is de minimale leeftijd 18 jaar.
Voor het wandelprogramma is de minimale leeftijd 12 jaar.

Je mag één tas meenemen van maximaal 80L inhoud en maximaal 20kg. Alle onderdelen behoren in de tas. Geen objecten aan de buitenkant van de tas vastbinden. Bij de hotels is een voetpomp van de organisatie aanwezig. Die hoef je dus niet mee te nemen.

Wat neem je eigenlijk mee op zo’n drie-daagse?
Hieronder een lijstje dat ik zelf gebruik:

-voeding
-reparatie materiaal (individueel en voor groepsgebruik)
-telefoon
-geld
-id-bewijs
-eventueel je GPS
-fietskleding: bestaande uit schoenen (overschoenen), helm, fietsbril en per dag een korte broek, shirt met korte mouwen, sokken en thermo-shirt. Verder adviseren wij: armstukken, beenstukken, windstopper, regenjasje, shirt met lange mouw (herfstuitvoering), handschoenen kort en lang (regen)
-wandelaars nemen uiteraard geschikte wandelkleding mee voor droog-, heet-, maar ook voor regenweer
-vrijetijdskleding: voor ‘s avonds heb je wat toiletartikelen nodig en een kledingset
-handdoek om te douchen bij de finishlocatie

Ja, je moet de volgende reparaties zelf (met je team) onderweg kunnen uitvoeren:

Remblokken vervangen, lekke band plakken, gescheurde buitenband fixen als de binnenband erdoorheen komt. Dit doe je overigens met een stukje plastic ter grote van een credit card, dat je uitsnijdt uit een PET-fles. Kettingbreuk, afgebroken derailleurpadje en overige kleine reparaties.

Ik raad  je aan om mee te nemen: een aantal tie-wraps, 1,5 mtr. duckt tape of van die witte sporttape, twee meter groen ijzeren tuindraad, missing link schakels, kettingpons, leatherman tool met tangetje, imbus/torx set. Binnenbanden, bandenplakkers, reserve remblokken, Co2 patronen, bandenlichters, derailleurpad.

Soms gaat er iets kapot dat je echt niet zelf kunt fixen. De organisatie kan dan een huurfiets afleveren in het hotel of soms zelfs nog op de pech locatie. De kosten bedragen € 40= per dag per fiets.

Er zijn twee hotelovernachtingen met ontbijt inbegrepen. Het is ook mogelijk om de donderdagnacht erbij te boeken. Dan sta je stressloos en uitgerust aan de start. De extra nacht kun je aanvinken tijdens het inschrijven.
De hotels voor de MTB-ers zijn De Geulvallei in Houthem St. Gerlach voor de eerste nacht en de tweede nacht wordt in Bon Repos in Noorbeek overnacht. De hotels voor de racefietsers zijn Bon Repos in Noorbeek voor de eerste nacht en de tweede nacht wordt in De Geulvallei in Houthem St. Gerlach overnacht.

Een veilige afgesloten ruimte is beschikbaar om de fietsen te stallen.

We raden je aan om het drie gangen diner op voorhand bij de hotels erbij te boeken. In de omgeving van de hotels zijn de mogelijkheden om te eten nl. vrij beperkt. Daarbij is het wel zo relaxed als je moe bent, dat alles geregeld is.

 

Een veilige afgesloten ruimte is beschikbaar om de fietsen te stallen.
tijdens de Oostenrijkreis hangt de fiets trouwens in je kamer 🙂

Neem te allen tijde twee bidons mee van 750 cc of een Kamelbak. Zorg ervoor dat je altijd minimaal twee repen bij je hebt en 1 of 2 gelletjes, dan weet je zeker dat je nooit zonder komt te zitten. Tijdens de tochten kom je regelmatig door (of vlak langs ) een dorpje, waar je even kunt stoppen om iets te drinken en te eten.

 

Op de man moet je meenemen:
-een zelf samen te stellen EHBO setje (met tekentang voor MTB-ers) -pijnstillers
-telefoon
-ID-kaart
-geld
-aluminium reddingsdeken (Kruidvat)
-zonnenbrandcrème
-reparatie materiaal
Verder raad ik aan om mee te nemen:
-een aantal tie-wraps
-1,5 mtr. duckt tape, of van die witte sporttape
-twee meter groen ijzeren tuindraad
-missing link schakels
-kettingpons
-leatherman tool met tangetje
-imbus/torx set
-binnenbanden
-bandenplakkers
-reserve remblokken
-Co2 patronen
-bandenlichters
-derailleurpad

Uiteraard voldoende eten en drinken.

Je kunt ook de betreffende PDF downloaden met uitgebreid informatie en tips over de diverse programma’s.

Het diner is niet inbegrepen, maar we raden je aan om het drie gangen diner op voorhand bij de hotels erbij te boeken. In de omgeving van de hotels zijn de mogelijkheden om te eten nl. vrij beperkt. Daarbij is het wel zo relaxed als je moe bent, dat alles geregeld is.

Het diner kun je (bij)boeken tijdens het inschrijvingsproces.

Parkeren regel je op de startlocatie. De startlocatie is de Amstel Goldrace Xperience. Je meld je daar aan de bar en men helpt je met plezier verder.

We hebben honderden rijders per jaar. Iedereen kan het. Jij dus ook. De apparaten zijn bovendien vrij idiot-proof 🙂

 

Indien er een ernstig ongeval heeft plaats gevonden, neem je eerst contact op met 112 en vervolgens met de organisatie. Wij zullen de hulp mede coördineren of zelf uitvoeren. Tijdens de briefing voorafgaande aan de start wordt hier uitvoerig bij stilgestaan.

Op de startdag start de briefing om 09.30 uur in de Amstel Goldrace Xperience aan de Plenkertstraat 50 in Valkenburg. De juiste gegevens e.d.  ontvang je nog zo’n 10 dagen voorafgaande aan de start via een email briefing met de laatste aandachtspunten.

Hier kun je de auto parkeren en kun je je omkleden. Uiteraard is er voor iedereen een kop koffie en een stuk Limburgse vlaai. Na de briefing wordt de bagage op transport gezet en gaat iedereen het avontuur tegemoet.

 

De finish is op dezelfde locatie als de start. Handig, want hier staat ook je auto. 🙂
Je ontvangt hier je certificaat en er is gelegenheid om nog even wat te drinken en/of te eten.
Tevens kun je hier douchen en je fiets afspuiten. Neem wel en handdoek mee in je bagage, want in het sportcentrum zijn geen handdoeken aanwezig.

"Race"

De routes zijn voor getrainde rijders/wandelaars en voor minder getrainde rijders/wandelaars geschikt.
Getrainden rijden/wandelen gewoon iets sneller dan de minder getrainden. De uitdaging blijft daarom voor elke deelnemer overeind! Als jij je met jouw vriendengroep inschrijft, bepalen jullie zelf het tempo van je eigen groepje. Geen druk, geen stress, maar heerlijk genieten.

Dat is een goede vraag.
Behalve dat je aan het lopen of fietsen bent, neem je ook een pauze, moet je misschien een lekke band repareren en wil je ook wel eens wat foto’s maken of een hapje eten.
Globaal komt het op het volgende neer:
MTB: 6 tot 7 uur per
Race: 6 tot 8 uur
MTB Oostenrijk: 7 tot 8 uur
Wandelen: 5 tot 6 uur

Ja, heel graag zelfs. We sturen je enige tijd voor de start een mailtje met de laatste instructies en digitale gps tracks. In de mail staat ook beschreven hoe je de tracks in je (Garmin) toestel moet laden. Het inladen moet je zelf doen, dit kan niet ter plaatse. Ter plekke geven we wel uitleg over de beste wijze om te navigeren op GPS.
Per groep geven we maximaal één leen GPS-toestel mee.

Je moet over een goede basisconditie beschikken. Vooral omdat het een drie-daagse betreft en je ‘s nachts goed moet kunnen herstellen. Deelnemers aan de Oostenrijkreis zijn zelfs nog wat langer bezig….
Voor mensen met een onvoldoende conditie wordt het elke dag zwaarder, omdat het lichaam onvoldoende kan herstellen.

Indien je regelmatig fietst of wandelt moet het geen probleem zijn om de programma’s van Trans Limburg te volbrengen. Het zal zeker zwaar worden, maar het is vooral zaak om je eigen tempo te blijven rijden of wandelen en je niet vast probeert te klampen aan je maatjes, die misschien net iets sterker zijn. Met andere woorden: blijf in de reserves en ga niet te vaak en te lang in het rood rijden.
Voor wandelaars geldt: houd je aan een regelmatig tempo, zowel bergop als bergaf.
Voor Trans Limburg MTB, Race en Oostenrijk deelnemers geldt in het algemeen:
Als je twee a drie keer in de week fietst en als je een keer of vier een lange duurtraining doet (uurtje of 4), naast je normale training, komt het helemaal goed! De laatste week voor de TL kun je het beste uitsluitend twee korte trainingen met wat korte interval sprintjes doen.
Voor wandelaars en (e-bike)fiets deelnemers geldt in het algemeen:
Een gezonde basisconditie is voldoende. Je bent actief en gaat regelmatig wandelen en/of fietsen. Fietsers rijden regelmatig 40 tot 50 km en wandelaars kunnen een afstand van 15 km gemakkelijk aan.

De minimale leeftijd voor deelname aan de Trans Limburg voor de mtb- en racefietsversie is 16 jaar.
Voor de Oostenrijkreis is de minimale leeftijd 18 jaar.
Voor het wandelprogramma is de minimale leeftijd 12 jaar.

Je mag één tas meenemen van maximaal 80L inhoud en maximaal 20kg. Alle onderdelen behoren in de tas. Geen objecten aan de buitenkant van de tas vastbinden. Bij de hotels is een voetpomp van de organisatie aanwezig. Die hoef je dus niet mee te nemen.

Wat neem je eigenlijk mee op zo’n drie-daagse?
Hieronder een lijstje dat ik zelf gebruik:

-voeding
-reparatie materiaal (individueel en voor groepsgebruik)
-telefoon
-geld
-id-bewijs
-eventueel je GPS
-fietskleding: bestaande uit schoenen (overschoenen), helm, fietsbril en per dag een korte broek, shirt met korte mouwen, sokken en thermo-shirt. Verder adviseren wij: armstukken, beenstukken, windstopper, regenjasje, shirt met lange mouw (herfstuitvoering), handschoenen kort en lang (regen)
-wandelaars nemen uiteraard geschikte wandelkleding mee voor droog-, heet-, maar ook voor regenweer
-vrijetijdskleding: voor ‘s avonds heb je wat toiletartikelen nodig en een kledingset
-handdoek om te douchen bij de finishlocatie

Ja, je moet de volgende reparaties zelf (met je team) onderweg kunnen uitvoeren:

Remblokken vervangen, lekke band plakken, gescheurde buitenband fixen als de binnenband erdoorheen komt. Dit doe je overigens met een stukje plastic ter grote van een credit card, dat je uitsnijdt uit een PET-fles. Kettingbreuk, afgebroken derailleurpadje en overige kleine reparaties.

Ik raad  je aan om mee te nemen: een aantal tie-wraps, 1,5 mtr. duckt tape of van die witte sporttape, twee meter groen ijzeren tuindraad, missing link schakels, kettingpons, leatherman tool met tangetje, imbus/torx set. Binnenbanden, bandenplakkers, reserve remblokken, Co2 patronen, bandenlichters, derailleurpad.

Soms gaat er iets kapot dat je echt niet zelf kunt fixen. De organisatie kan dan een huurfiets afleveren in het hotel of soms zelfs nog op de pech locatie. De kosten bedragen € 40= per dag per fiets.

Er zijn twee hotelovernachtingen met ontbijt inbegrepen. Het is ook mogelijk om de donderdagnacht erbij te boeken. Dan sta je stressloos en uitgerust aan de start. De extra nacht kun je aanvinken tijdens het inschrijven.
De hotels voor de MTB-ers zijn De Geulvallei in Houthem St. Gerlach voor de eerste nacht en de tweede nacht wordt in Bon Repos in Noorbeek overnacht. De hotels voor de racefietsers zijn Bon Repos in Noorbeek voor de eerste nacht en de tweede nacht wordt in De Geulvallei in Houthem St. Gerlach overnacht.

Een veilige afgesloten ruimte is beschikbaar om de fietsen te stallen.

We raden je aan om het drie gangen diner op voorhand bij de hotels erbij te boeken. In de omgeving van de hotels zijn de mogelijkheden om te eten nl. vrij beperkt. Daarbij is het wel zo relaxed als je moe bent, dat alles geregeld is.

 

Een veilige afgesloten ruimte is beschikbaar om de fietsen te stallen.
tijdens de Oostenrijkreis hangt de fiets trouwens in je kamer 🙂

Neem te allen tijde twee bidons mee van 750 cc of een Kamelbak. Zorg ervoor dat je altijd minimaal twee repen bij je hebt en 1 of 2 gelletjes, dan weet je zeker dat je nooit zonder komt te zitten. Tijdens de tochten kom je regelmatig door (of vlak langs ) een dorpje, waar je even kunt stoppen om iets te drinken en te eten.

 

Op de man moet je meenemen:
-een zelf samen te stellen EHBO setje (met tekentang voor MTB-ers) -pijnstillers
-telefoon
-ID-kaart
-geld
-aluminium reddingsdeken (Kruidvat)
-zonnenbrandcrème
-reparatie materiaal
Verder raad ik aan om mee te nemen:
-een aantal tie-wraps
-1,5 mtr. duckt tape, of van die witte sporttape
-twee meter groen ijzeren tuindraad
-missing link schakels
-kettingpons
-leatherman tool met tangetje
-imbus/torx set
-binnenbanden
-bandenplakkers
-reserve remblokken
-Co2 patronen
-bandenlichters
-derailleurpad

Uiteraard voldoende eten en drinken.

Je kunt ook de betreffende PDF downloaden met uitgebreid informatie en tips over de diverse programma’s.

Het diner is niet inbegrepen, maar we raden je aan om het drie gangen diner op voorhand bij de hotels erbij te boeken. In de omgeving van de hotels zijn de mogelijkheden om te eten nl. vrij beperkt. Daarbij is het wel zo relaxed als je moe bent, dat alles geregeld is.

Het diner kun je (bij)boeken tijdens het inschrijvingsproces.

Parkeren regel je op de startlocatie. De startlocatie is de Amstel Goldrace Xperience. Je meld je daar aan de bar en men helpt je met plezier verder.

We hebben honderden rijders per jaar. Iedereen kan het. Jij dus ook. De apparaten zijn bovendien vrij idiot-proof 🙂

 

Indien er een ernstig ongeval heeft plaats gevonden, neem je eerst contact op met 112 en vervolgens met de organisatie. Wij zullen de hulp mede coördineren of zelf uitvoeren. Tijdens de briefing voorafgaande aan de start wordt hier uitvoerig bij stilgestaan.

Op de startdag start de briefing om 09.30 uur in de Amstel Goldrace Xperience aan de Plenkertstraat 50 in Valkenburg. De juiste gegevens e.d.  ontvang je nog zo’n 10 dagen voorafgaande aan de start via een email briefing met de laatste aandachtspunten.

Hier kun je de auto parkeren en kun je je omkleden. Uiteraard is er voor iedereen een kop koffie en een stuk Limburgse vlaai. Na de briefing wordt de bagage op transport gezet en gaat iedereen het avontuur tegemoet.

 

De finish is op dezelfde locatie als de start. Handig, want hier staat ook je auto. 🙂
Je ontvangt hier je certificaat en er is gelegenheid om nog even wat te drinken en/of te eten.
Tevens kun je hier douchen en je fiets afspuiten. Neem wel en handdoek mee in je bagage, want in het sportcentrum zijn geen handdoeken aanwezig.

(E-bike) fiets

De routes zijn voor getrainde rijders/wandelaars en voor minder getrainde rijders/wandelaars geschikt.
Getrainden rijden/wandelen gewoon iets sneller dan de minder getrainden. De uitdaging blijft daarom voor elke deelnemer overeind! Als jij je met jouw vriendengroep inschrijft, bepalen jullie zelf het tempo van je eigen groepje. Geen druk, geen stress, maar heerlijk genieten.

Dat is een goede vraag.
Behalve dat je aan het lopen of fietsen bent, neem je ook een pauze, moet je misschien een lekke band repareren en wil je ook wel eens wat foto’s maken of een hapje eten.
Globaal komt het op het volgende neer:
MTB: 6 tot 7 uur per
Race: 6 tot 8 uur
MTB Oostenrijk: 7 tot 8 uur
Wandelen: 5 tot 6 uur

Ja, heel graag zelfs. We sturen je enige tijd voor de start een mailtje met de laatste instructies en digitale gps tracks. In de mail staat ook beschreven hoe je de tracks in je (Garmin) toestel moet laden. Het inladen moet je zelf doen, dit kan niet ter plaatse. Ter plekke geven we wel uitleg over de beste wijze om te navigeren op GPS.
Per groep geven we maximaal één leen GPS-toestel mee.

Je moet over een goede basisconditie beschikken. Vooral omdat het een drie-daagse betreft en je ‘s nachts goed moet kunnen herstellen. Deelnemers aan de Oostenrijkreis zijn zelfs nog wat langer bezig….
Voor mensen met een onvoldoende conditie wordt het elke dag zwaarder, omdat het lichaam onvoldoende kan herstellen.

Indien je regelmatig fietst of wandelt moet het geen probleem zijn om de programma’s van Trans Limburg te volbrengen. Het zal zeker zwaar worden, maar het is vooral zaak om je eigen tempo te blijven rijden of wandelen en je niet vast probeert te klampen aan je maatjes, die misschien net iets sterker zijn. Met andere woorden: blijf in de reserves en ga niet te vaak en te lang in het rood rijden.
Voor wandelaars geldt: houd je aan een regelmatig tempo, zowel bergop als bergaf.
Voor Trans Limburg MTB, Race en Oostenrijk deelnemers geldt in het algemeen:
Als je twee a drie keer in de week fietst en als je een keer of vier een lange duurtraining doet (uurtje of 4), naast je normale training, komt het helemaal goed! De laatste week voor de TL kun je het beste uitsluitend twee korte trainingen met wat korte interval sprintjes doen.
Voor wandelaars en (e-bike)fiets deelnemers geldt in het algemeen:
Een gezonde basisconditie is voldoende. Je bent actief en gaat regelmatig wandelen en/of fietsen. Fietsers rijden regelmatig 40 tot 50 km en wandelaars kunnen een afstand van 15 km gemakkelijk aan.

De minimale leeftijd voor deelname aan de Trans Limburg voor de mtb- en racefietsversie is 16 jaar.
Voor de Oostenrijkreis is de minimale leeftijd 18 jaar.
Voor het wandelprogramma is de minimale leeftijd 12 jaar.

Je mag één tas meenemen van maximaal 80L inhoud en maximaal 20kg. Alle onderdelen behoren in de tas. Geen objecten aan de buitenkant van de tas vastbinden. Bij de hotels is een voetpomp van de organisatie aanwezig. Die hoef je dus niet mee te nemen.

Wat neem je eigenlijk mee op zo’n drie-daagse?
Hieronder een lijstje dat ik zelf gebruik:

-voeding
-reparatie materiaal (individueel en voor groepsgebruik)
-telefoon
-geld
-id-bewijs
-eventueel je GPS
-fietskleding: bestaande uit schoenen (overschoenen), helm, fietsbril en per dag een korte broek, shirt met korte mouwen, sokken en thermo-shirt. Verder adviseren wij: armstukken, beenstukken, windstopper, regenjasje, shirt met lange mouw (herfstuitvoering), handschoenen kort en lang (regen)
-wandelaars nemen uiteraard geschikte wandelkleding mee voor droog-, heet-, maar ook voor regenweer
-vrijetijdskleding: voor ‘s avonds heb je wat toiletartikelen nodig en een kledingset
-handdoek om te douchen bij de finishlocatie

Ja, je moet de volgende reparaties zelf (met je team) onderweg kunnen uitvoeren:

Remblokken vervangen, lekke band plakken, gescheurde buitenband fixen als de binnenband erdoorheen komt. Dit doe je overigens met een stukje plastic ter grote van een credit card, dat je uitsnijdt uit een PET-fles. Kettingbreuk, afgebroken derailleurpadje en overige kleine reparaties.

Ik raad  je aan om mee te nemen: een aantal tie-wraps, 1,5 mtr. duckt tape of van die witte sporttape, twee meter groen ijzeren tuindraad, missing link schakels, kettingpons, leatherman tool met tangetje, imbus/torx set. Binnenbanden, bandenplakkers, reserve remblokken, Co2 patronen, bandenlichters, derailleurpad.

Soms gaat er iets kapot dat je echt niet zelf kunt fixen. De organisatie kan dan een huurfiets afleveren in het hotel of soms zelfs nog op de pech locatie. De kosten bedragen € 40= per dag per fiets.

Er zijn twee hotelovernachtingen met ontbijt inbegrepen. Het is ook mogelijk om de donderdagnacht erbij te boeken. Dan sta je stressloos en uitgerust aan de start. De extra nacht kun je aanvinken tijdens het inschrijven.
De hotels voor de MTB-ers zijn De Geulvallei in Houthem St. Gerlach voor de eerste nacht en de tweede nacht wordt in Bon Repos in Noorbeek overnacht. De hotels voor de racefietsers zijn Bon Repos in Noorbeek voor de eerste nacht en de tweede nacht wordt in De Geulvallei in Houthem St. Gerlach overnacht.

Een veilige afgesloten ruimte is beschikbaar om de fietsen te stallen.

We raden je aan om het drie gangen diner op voorhand bij de hotels erbij te boeken. In de omgeving van de hotels zijn de mogelijkheden om te eten nl. vrij beperkt. Daarbij is het wel zo relaxed als je moe bent, dat alles geregeld is.

 

Een veilige afgesloten ruimte is beschikbaar om de fietsen te stallen.
tijdens de Oostenrijkreis hangt de fiets trouwens in je kamer 🙂

Neem te allen tijde twee bidons mee van 750 cc of een Kamelbak. Zorg ervoor dat je altijd minimaal twee repen bij je hebt en 1 of 2 gelletjes, dan weet je zeker dat je nooit zonder komt te zitten. Tijdens de tochten kom je regelmatig door (of vlak langs ) een dorpje, waar je even kunt stoppen om iets te drinken en te eten.

 

Op de man moet je meenemen:
-een zelf samen te stellen EHBO setje (met tekentang voor MTB-ers) -pijnstillers
-telefoon
-ID-kaart
-geld
-aluminium reddingsdeken (Kruidvat)
-zonnenbrandcrème
-reparatie materiaal
Verder raad ik aan om mee te nemen:
-een aantal tie-wraps
-1,5 mtr. duckt tape, of van die witte sporttape
-twee meter groen ijzeren tuindraad
-missing link schakels
-kettingpons
-leatherman tool met tangetje
-imbus/torx set
-binnenbanden
-bandenplakkers
-reserve remblokken
-Co2 patronen
-bandenlichters
-derailleurpad

Uiteraard voldoende eten en drinken.

Je kunt ook de betreffende PDF downloaden met uitgebreid informatie en tips over de diverse programma’s.

Het diner is niet inbegrepen, maar we raden je aan om het drie gangen diner op voorhand bij de hotels erbij te boeken. In de omgeving van de hotels zijn de mogelijkheden om te eten nl. vrij beperkt. Daarbij is het wel zo relaxed als je moe bent, dat alles geregeld is.

Het diner kun je (bij)boeken tijdens het inschrijvingsproces.

Parkeren regel je op de startlocatie. De startlocatie is de Amstel Goldrace Xperience. Je meld je daar aan de bar en men helpt je met plezier verder.

We hebben honderden rijders per jaar. Iedereen kan het. Jij dus ook. De apparaten zijn bovendien vrij idiot-proof 🙂

 

Indien er een ernstig ongeval heeft plaats gevonden, neem je eerst contact op met 112 en vervolgens met de organisatie. Wij zullen de hulp mede coördineren of zelf uitvoeren. Tijdens de briefing voorafgaande aan de start wordt hier uitvoerig bij stilgestaan.

De finish is op dezelfde locatie als de start. Handig, want hier staat ook je auto. 🙂
Je ontvangt hier je certificaat en er is gelegenheid om nog even wat te drinken en/of te eten.
Tevens kun je hier douchen en je fiets afspuiten. Neem wel en handdoek mee in je bagage, want in het sportcentrum zijn geen handdoeken aanwezig.

Oostenrijk reis MTB

Dat is een goede vraag.
Behalve dat je aan het lopen of fietsen bent, neem je ook een pauze, moet je misschien een lekke band repareren en wil je ook wel eens wat foto’s maken of een hapje eten.
Globaal komt het op het volgende neer:
MTB: 6 tot 7 uur per
Race: 6 tot 8 uur
MTB Oostenrijk: 7 tot 8 uur
Wandelen: 5 tot 6 uur

Je moet over een goede basisconditie beschikken. Vooral omdat het een drie-daagse betreft en je ‘s nachts goed moet kunnen herstellen. Deelnemers aan de Oostenrijkreis zijn zelfs nog wat langer bezig….
Voor mensen met een onvoldoende conditie wordt het elke dag zwaarder, omdat het lichaam onvoldoende kan herstellen.

Indien je regelmatig fietst of wandelt moet het geen probleem zijn om de programma’s van Trans Limburg te volbrengen. Het zal zeker zwaar worden, maar het is vooral zaak om je eigen tempo te blijven rijden of wandelen en je niet vast probeert te klampen aan je maatjes, die misschien net iets sterker zijn. Met andere woorden: blijf in de reserves en ga niet te vaak en te lang in het rood rijden.
Voor wandelaars geldt: houd je aan een regelmatig tempo, zowel bergop als bergaf.
Voor Trans Limburg MTB, Race en Oostenrijk deelnemers geldt in het algemeen:
Als je twee a drie keer in de week fietst en als je een keer of vier een lange duurtraining doet (uurtje of 4), naast je normale training, komt het helemaal goed! De laatste week voor de TL kun je het beste uitsluitend twee korte trainingen met wat korte interval sprintjes doen.
Voor wandelaars en (e-bike)fiets deelnemers geldt in het algemeen:
Een gezonde basisconditie is voldoende. Je bent actief en gaat regelmatig wandelen en/of fietsen. Fietsers rijden regelmatig 40 tot 50 km en wandelaars kunnen een afstand van 15 km gemakkelijk aan.

Ja, je moet de volgende reparaties zelf (met je team) onderweg kunnen uitvoeren:

Remblokken vervangen, lekke band plakken, gescheurde buitenband fixen als de binnenband erdoorheen komt. Dit doe je overigens met een stukje plastic ter grote van een credit card, dat je uitsnijdt uit een PET-fles. Kettingbreuk, afgebroken derailleurpadje en overige kleine reparaties.

Ik raad  je aan om mee te nemen: een aantal tie-wraps, 1,5 mtr. duckt tape of van die witte sporttape, twee meter groen ijzeren tuindraad, missing link schakels, kettingpons, leatherman tool met tangetje, imbus/torx set. Binnenbanden, bandenplakkers, reserve remblokken, Co2 patronen, bandenlichters, derailleurpad.

Soms gaat er iets kapot dat je echt niet zelf kunt fixen. De organisatie kan dan een huurfiets afleveren in het hotel of soms zelfs nog op de pech locatie. De kosten bedragen € 40= per dag per fiets.

Een veilige afgesloten ruimte is beschikbaar om de fietsen te stallen.
tijdens de Oostenrijkreis hangt de fiets trouwens in je kamer 🙂

Het moutainbiken in Oostenrijk is niet technischer dan in Limburg. We rijden veel Schotterstrassen, maar komen ook wel op technische delen terecht. Wanneer je in Limburg kunt rijden, is het in Oostenrijk zeker geen probleem.

De zwakste rijder bepaald het tempo. Maar we rijden altijd met twee gidsen. Het snellere deel van de groep kan dan op bepaalde delen met één van de gidsen doorrijden. We ontmoeten elkaar weer op een meetingpoint. Bijvoorbeeld een berghut of beneden aan de voet van de afdaling. Van daaruit trekken we weer samen verder. Iedere deelnemer weet dat we de alpen intrekken. Echt zwakke deelnemers schrijven hier niet voor in.

Het vervoer naar Oostenrijk is op eigen gelegenheid. We zullen de deelnemers wel met elkaar in contact brengen, zodat er eventueel gecarpooled kan worden. In Oostenrijk gebruiken we de auto’s ook om naar bepaalde tracks of restaurants te rijden. Denk ook aan het Autobahnvignet!

Je moet regelmatig een training of een toertocht hebben gereden van zo rond de 60 km. Indien je dit op een goede manier weet te volbrengen, moet het rijden in Oostenrijk geen probleem zijn. Het bergop rijden is hoofdzakelijk een conditionele aangelegenheid. Je rijdt per beklimming max. (ongeveer) een dik uur bergop. Met een goede basisconditie moet dit geen probleem zijn.

We beginnen op tijd met biken. Soms moeten we eerst een stuk met de auto, maar we willen altijd om uiterlijk 10.00 uur op de fiets zitten. De routes kenmerken zich meestal door een vlakke aanrijdroute, dan een lange geleidelijke beklimming met vaak een steile finale tot aan de eerste hut. Hier wachten we tot de groep weer bij elkaar is en drinken we wat of lunchen we. Vervolgens maken we ons klaar voor de afdaling. Beneden aangekomen is er vaak een korte vlakke verbinding en beginnen we aan de volgende klim. Ook hier is weer een gezellige hut voor lunch of drank-pauze.
Min of meer leggen we op deze manier zo’n 50 tot 80 km af per dag. Er is altijd tijd om even een korte pauze in te lassen voor een energiereep en om foto’s te maken! Natuurbeleving en het beleven van het pure gevoel van vrijheid staan voorop bij de Oostenrijkreis. Het is in die zin geen prestatie, maar een belevingstocht.

Nee hoor, dat is zeker niet nodig. Heb je er eentje (zoals ikzelf :)) dan is dat prima. Maar het is echt niet noodzakelijk. Een full suspension biedt wat meer comfort en ook vaak wat meer tractie op technische stukken. Nodig is het in elk geval niet.

Je moet een verzekering hebben die bergsporten, zoals mountainbiken in het buitenland, verzekert. In geval van een bergreddingsoperatie moet je hiervoor verzekerd zijn, anders wordt het een duur grapje. Informeer bij je verzekeraar. Kostbaar is het niet, maar wordt het wel, als je het niet hebt….

We stelden een paklijst in PDF vorm samen. Deze kun je in de zijbalk van deze pagina downloaden. Hier staan de belangrijkste zaken in opgenomen. Voordat we van start gaan, zullen de gidsen controleren of iedereen de noodzakelijke spullen bij zich heeft voor de betreffende dag.

Zelf zweer ik bij tubeless in Limburg. In Oostenrijk hebben we al duizenden km’s gereden en het aantal lekke banden is op één hand te tellen geweest. Dus een gewone band met binnenband is prima.
De ondergrond is meestal schotter. Modder komt niet zo veel voor. Ik rijd zelf altijd een voorband met tamelijk wat profiel, omdat dit gewoon het veiligst is. De achterband voor in Oostenrijk kies ik meestal met weinig profiel. Bijvoorbeeld Schwalbe Nobby Nick vóór en Racing Ralph achter. Bij Mxxis wordt dat dan Ardent vóór en Ikon achter.

Wandelen

De routes zijn voor getrainde rijders/wandelaars en voor minder getrainde rijders/wandelaars geschikt.
Getrainden rijden/wandelen gewoon iets sneller dan de minder getrainden. De uitdaging blijft daarom voor elke deelnemer overeind! Als jij je met jouw vriendengroep inschrijft, bepalen jullie zelf het tempo van je eigen groepje. Geen druk, geen stress, maar heerlijk genieten.

Dat is een goede vraag.
Behalve dat je aan het lopen of fietsen bent, neem je ook een pauze, moet je misschien een lekke band repareren en wil je ook wel eens wat foto’s maken of een hapje eten.
Globaal komt het op het volgende neer:
MTB: 6 tot 7 uur per
Race: 6 tot 8 uur
MTB Oostenrijk: 7 tot 8 uur
Wandelen: 5 tot 6 uur

Ja, heel graag zelfs. We sturen je enige tijd voor de start een mailtje met de laatste instructies en digitale gps tracks. In de mail staat ook beschreven hoe je de tracks in je (Garmin) toestel moet laden. Het inladen moet je zelf doen, dit kan niet ter plaatse. Ter plekke geven we wel uitleg over de beste wijze om te navigeren op GPS.
Per groep geven we maximaal één leen GPS-toestel mee.

Je moet over een goede basisconditie beschikken. Vooral omdat het een drie-daagse betreft en je ‘s nachts goed moet kunnen herstellen. Deelnemers aan de Oostenrijkreis zijn zelfs nog wat langer bezig….
Voor mensen met een onvoldoende conditie wordt het elke dag zwaarder, omdat het lichaam onvoldoende kan herstellen.

Indien je regelmatig fietst of wandelt moet het geen probleem zijn om de programma’s van Trans Limburg te volbrengen. Het zal zeker zwaar worden, maar het is vooral zaak om je eigen tempo te blijven rijden of wandelen en je niet vast probeert te klampen aan je maatjes, die misschien net iets sterker zijn. Met andere woorden: blijf in de reserves en ga niet te vaak en te lang in het rood rijden.
Voor wandelaars geldt: houd je aan een regelmatig tempo, zowel bergop als bergaf.
Voor Trans Limburg MTB, Race en Oostenrijk deelnemers geldt in het algemeen:
Als je twee a drie keer in de week fietst en als je een keer of vier een lange duurtraining doet (uurtje of 4), naast je normale training, komt het helemaal goed! De laatste week voor de TL kun je het beste uitsluitend twee korte trainingen met wat korte interval sprintjes doen.
Voor wandelaars en (e-bike)fiets deelnemers geldt in het algemeen:
Een gezonde basisconditie is voldoende. Je bent actief en gaat regelmatig wandelen en/of fietsen. Fietsers rijden regelmatig 40 tot 50 km en wandelaars kunnen een afstand van 15 km gemakkelijk aan.

De minimale leeftijd voor deelname aan de Trans Limburg voor de mtb- en racefietsversie is 16 jaar.
Voor de Oostenrijkreis is de minimale leeftijd 18 jaar.
Voor het wandelprogramma is de minimale leeftijd 12 jaar.

Je mag één tas meenemen van maximaal 80L inhoud en maximaal 20kg. Alle onderdelen behoren in de tas. Geen objecten aan de buitenkant van de tas vastbinden. Bij de hotels is een voetpomp van de organisatie aanwezig. Die hoef je dus niet mee te nemen.

Wat neem je eigenlijk mee op zo’n drie-daagse?
Hieronder een lijstje dat ik zelf gebruik:

-voeding
-reparatie materiaal (individueel en voor groepsgebruik)
-telefoon
-geld
-id-bewijs
-eventueel je GPS
-fietskleding: bestaande uit schoenen (overschoenen), helm, fietsbril en per dag een korte broek, shirt met korte mouwen, sokken en thermo-shirt. Verder adviseren wij: armstukken, beenstukken, windstopper, regenjasje, shirt met lange mouw (herfstuitvoering), handschoenen kort en lang (regen)
-wandelaars nemen uiteraard geschikte wandelkleding mee voor droog-, heet-, maar ook voor regenweer
-vrijetijdskleding: voor ‘s avonds heb je wat toiletartikelen nodig en een kledingset
-handdoek om te douchen bij de finishlocatie

Er zijn twee hotelovernachtingen met ontbijt inbegrepen. Het is ook mogelijk om de donderdagnacht erbij te boeken. Dan sta je stressloos en uitgerust aan de start. De extra nacht kun je aanvinken tijdens het inschrijven.
De hotels voor de MTB-ers zijn De Geulvallei in Houthem St. Gerlach voor de eerste nacht en de tweede nacht wordt in Bon Repos in Noorbeek overnacht. De hotels voor de racefietsers zijn Bon Repos in Noorbeek voor de eerste nacht en de tweede nacht wordt in De Geulvallei in Houthem St. Gerlach overnacht.

Een veilige afgesloten ruimte is beschikbaar om de fietsen te stallen.

We raden je aan om het drie gangen diner op voorhand bij de hotels erbij te boeken. In de omgeving van de hotels zijn de mogelijkheden om te eten nl. vrij beperkt. Daarbij is het wel zo relaxed als je moe bent, dat alles geregeld is.

 

Neem te allen tijde twee bidons mee van 750 cc of een Kamelbak. Zorg ervoor dat je altijd minimaal twee repen bij je hebt en 1 of 2 gelletjes, dan weet je zeker dat je nooit zonder komt te zitten. Tijdens de tochten kom je regelmatig door (of vlak langs ) een dorpje, waar je even kunt stoppen om iets te drinken en te eten.

 

Het diner is niet inbegrepen, maar we raden je aan om het drie gangen diner op voorhand bij de hotels erbij te boeken. In de omgeving van de hotels zijn de mogelijkheden om te eten nl. vrij beperkt. Daarbij is het wel zo relaxed als je moe bent, dat alles geregeld is.

Het diner kun je (bij)boeken tijdens het inschrijvingsproces.

Parkeren regel je op de startlocatie. De startlocatie is de Amstel Goldrace Xperience. Je meld je daar aan de bar en men helpt je met plezier verder.

We hebben honderden rijders per jaar. Iedereen kan het. Jij dus ook. De apparaten zijn bovendien vrij idiot-proof 🙂

 

Indien er een ernstig ongeval heeft plaats gevonden, neem je eerst contact op met 112 en vervolgens met de organisatie. Wij zullen de hulp mede coördineren of zelf uitvoeren. Tijdens de briefing voorafgaande aan de start wordt hier uitvoerig bij stilgestaan.

De finish is op dezelfde locatie als de start. Handig, want hier staat ook je auto. 🙂
Je ontvangt hier je certificaat en er is gelegenheid om nog even wat te drinken en/of te eten.
Tevens kun je hier douchen en je fiets afspuiten. Neem wel en handdoek mee in je bagage, want in het sportcentrum zijn geen handdoeken aanwezig.